Thursday, January 8, 2015

Ulser mulut lambat baik?? Sakitnya....



Pernah alami ulser yang macam ni???
Sakit kan?? kalau nak tunggu baik sendiri tu ...aduii laa..bercinta lambatnya!!! 
Nak tau  macam mana nak kasi cepat elok tak???  haa...meh sini saya habaq mai...
Kalau saya lah yang kena tu, cepat-cepat saya cari Shaklee Sustained Released Vita C saya. Saya tingkatkan dos pengambilan.. kalau biasanya saya ambil  2 biji sehari... saya akan ambil 2 biji (dipatahkan) ambil 2 - 3 kali sehari.. bukan time ulser aje, time demam (atau rasa2 nak demam) , time batuk, selsema pun macam tu...  iye laa.. dari pada makan ubat batuk, yang ada drugs... baik try cara yg lebih semulajadi dulu kan??? Dan tentulah Shaklee ni pilihan saya..sebab saya mmg yakin yang Shaklee ni semulajadi, dan berkesan..



Apa yang membuatkan Vitamin C Shaklee ni bagus yer????? Meh sini kita kupas....  Pasal Vitamin C ni pun Shaklee ada 2 jenis... Sustained released Vita C Plus (500mg) dan Chewable Vita C (100mg) ...
 
Kedua-duanya mempunyai ramuan yang sama cuma Chewable Plus C mempunyai pertambahan Rose Hips Powder yang sangat tinggi kandungan Vitamin C dan dikatakan bertindak sebagai tonik yang dapat membantu simpto,- simptom perti selsema, sembelit, artihritis dan sebagainya. Bezanya cuma darisegi dosage iaitu Chewable C plus hanya mengandungi 100 mg manakala SR Vita C ialah 500 mg. 

Bagaimanakah pula caranya kita nak tahu keperluan vitamin C ?? banyak mana yang kita perlu?? Jom rujuk jadual keperluan dibawah ni..



Yang kanan sekali tu maximum pengambilan Vitamin C, belah kiri tu jumlah yg paling minimum pengambilan... jadi  bolehlaa kita bermuhasabah cukup tak  pengambilan kita tu?? 


Nak Order??? 
Boleh klik di link dibawah untuk pembelian online. atau boleh hubungi saya untuk konsultasi percuma.

Afidah Kasim
ID: 1069412
Call/ whatsapp/sms : 0122751789



No comments:

Post a Comment